تبلیغات

بهترین رژیم غذایی لاغری

یکی از مشکلات آزار دهنده افراد اضافه وزن و چربی ‎های بیش از حد اطراف شکم است که تاثیر زیادی روی سبک زندگی انسان و روحیه او می‎گذارد.برای جلوگیری از چاق شدن و همچنین تناسب اندام نیاز به هزینه فراوان برای مراجعه به پزشکان متخصص نیست، بلکه هر فردی می‎تواند با رعایت نکاتی در رژیم لاغری و غذایی و برنامه‎ روزانه خود جلوی این اتفاق را بگیرد.

در واقع چربی شکم نه تنها باعث تنگ شدن لباس ‎های شما می‎شود بلکه اثرات منفی زیادی به همراه دارد. این نوع چربی که در واقع چربی امعا و احشاء نامیده می‎شود از جمله دلایلی اصلی بروز بیماری دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و عروقی و موارد متعد ددیگر است.

برای تعداد زیادی از سازمان‎ های بهداشتی شاخص توده بدنی (MBI) یک عامل موثر برای تعیین وزن ایده‎ آل و همچنین پیشبینی خطر بیماری متابولیک است.

با وجود این برخی از افراد با آن که ظاهر لاغری دارند ولی ممکن است اطراف شکم چربی زیادی داشته باشند و در معرض ریسک بالای ابتلا به سرطان قرار گیرند.

در ادامه به تعدادی از راه‎ های جلوگیری از چاق شدن و انواع رژیم لاغری اشاره می‎کنیم.

رژیم لاغری

راه‎ های جلوگیری از چاق شدن و بهترین روش لاغری

مقدار فیبر رژیم غذایی روزانه خود را افزایش دهید

وجود فیبر زیاد در رژیم غذایی و لاغری کمک به افزایش احساس سیری و کاهش جذب کالری می‎کند در نتیجه یکی از راه ‎های موثر جلوگیری از چاقی است.

از غذا های دارای چربی ترانس فرار کنید

نتایج بعضی از تحقیقات نشان داده است جذب بالای چربی ترانس یکی از عوامل مرتبط با چاقی است. بنابراین یکی از راه ‎های جلوگیری از چاق شدن و کاهش وزن محدود سازی این نوع چربی است. بهترین روش لاغری فرار از غذاهای دارای چربی ترانس می باشد.

برای رژیم لاغری به دنبال راه‎ هایی برای آرامش بگردید

تنش و اضطراب روزانه می‎تواند باعث شود افراد بی ‎رویه غذا بخورند که در نتیجه چربی دور کمر آن‎ ها زیادتر شود. اگر می‎خواهید جلوی اضافه وزن خود را بگیرید باید به دنبال راه‎ هایی برای تن ‎آرامی بگردید. یوگا و مدیتیشن را توصیه می‎کنیم.

پروتئین زیاد بخورید

غذاهای دارای محتوی بالای پروتئین از جمله گوشت، ماهی و لوبیا برای کاهش سایر کمر شما ایده ‎آل هستند و همچنین زود شما را سیر می‎کنند.

با شکر و غذاهای بسیار شیرین خداحافظی کنید

بدون شک شکر، این ماده غذایی بسیار خوشمزه، یکی از عوامل اصلی افزایش وزن است. پس دفعه بعدی که خواستید شکلات دوم رو باز کنید، حواستان به تبعات آن باشد.

ورزش هوازی

تحقیقات نشان داده است انجام ورزش‎ های هوایی می‎تواند با کاهش وزن افراد باعث تناسب اندام آن‎ ها شود.

کربوهیدرات کمتر مصرف کنید، به ویژه انواع تصفیه شده

یکی دیگر از راه‎ های جلوگیری از چاق شدن و رژیم لاغری خودداری از مصرف بالای کربوهیدرات به ویژه انواع تصفیه شده است مگر این که به دنبال چاقی باشید! می‎توانید جای آن‎ها را با مواد غذایی سالمی مانند غلات، حبوبات یا سبزیجات عوض کنید.

برای روغن‎ های آشپزی جایگزین پیدا کنید

متخصصان تغذیه پیشنهاد می‎کنند استفاده از روغن ‎هایی مانند روغن نارگیل به جای روغن ‎های مرسوم آشپزی جلوی اضافه وزن و چاقی را می‎گیرد.

با قدرت ورزش کنید!

ورزش‎ های قدرتی یکی از بهترین راه ‎های کاهش وزن و جلوگیری از چاق شدن هستند. ترکیب آن‎ ها با ورزش‎ های هوازی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

مصرف نوشابه را محدود کنید

نوشیدنی‎ های قندی حجم بالایی از قند و شکر دارند و مصرف محدود آن‎ ها در جلوگیری از چاق شدن بسیار مهم است.

کنترل رژیم غذایی و ورزش

بدون شک داشتن یک برنامه رژیم غذایی مشخص و همچنین ورزش منظم می‎تواند جلوی چاقی و اضافه وزن را بگیرد. علاوه بر این از قدیم گفته‎ اند ذهن سالم در بدن سالم است.

رژیم لاغری

میان وعده ‎های سالم بخورید

یکی از راه ‎های جلوگیری از چاق شدن که بسیار موثر است توجه به میان وعده‎ های سالم است. بسیاری از افراد زیادی هله هوله می‎خورند و گاهی از دل درد به خود می‎پیچند! هله هوله‎ هایی مانند چیپس سرشار از سدیم و چربی هستند و در نتیجه خیلی زود باید به دنبال کاهش وزن باشید!

رژیم غذایی سرشار از ماهی چرب

ماهی یک منبع پروتئینی بسیار مفید است و مصرف ماهی چرب یا مکمل‎ های امگا 3 می‎تواند در ارتقاء کیفیت سلامت شما موثر باشد. از طرفی می‎ تواند چربی شکم را در افرادی که کبد چرب دارند کم کند.

با آب میوه ‎های غیرطبیعی خداحافظی کنید

آب میوه‎ های غیر طبیعی قند بالایی دارند و بنابراین مصرف زیاد آن‎ ها احتمال ابتلا به چاقی را افزایش می‎دهد. بهتر است خودتان آب میوه طبیعی بگیرید چون قند میوه ‎ها برای بدن مفید است.

برای رژیم لاغری ، معجزه سرکه سیب را فراموش نکنید

اگر به دنبال بهترین راه ‎های جلوگیری از چاق شدن و چربی سوزی هستید باید با معجزه ‎ای به اسم سرکه سیب آشنا شوید که قاتل چربی ‎های شکم است.

غذاهای پروبیوتیکی بخورید

استفاده از چنین غذاها و مکمل‎ هایی در حفظ سلامت سیستم گوارش موثر است. نتایج تحقیقات ادعا می‎کنند باکتری‎ های مفید شکمی می‎توانند جلوی چاقی را بگیرند و در تناسب اندام فرد نقش دارند.

بهترین رژیم غذایی لاغری

خواب شبانه خوب را در اولویت قرار دهید

کم‎خوابی، اختلالات خواب و محرومیت از خواب از جمله عوامل موثر در افزایش وزن است. به توصیه بیل گیتس گوش کنید و روزانه با حداقل 7 ساعت خواب قدرت تخیل خود را در سطح بالایی نگه دارید.

از طب اسلامی و روزه غافل نشوید

یکی از توصیه ‎های طب اسلامی روزه به عنوان یک الگوی سالم تغذیه است که همچنین به تناسب اندام و جلوگیری از چاقی کمک می‎کند. نیازی نیست کل سال را روزه باشید! هر چند ماه یک مرتبه به بدن خود استراحت بدهید.

چای از نوع سبز بنوشید

یکی از راه ‎های موثر کاهش وزن مصرف منظم و با برنامه چای سبز است. در کنار آن ورزش کنید تا دو برابر نتیجه بگیرید!

تغییر هدفمند شیوه زندگی را فراموش نکنید

دنیای فناوری و تغییر نحوه انجام کارها باعث شده است بسیاری از افراد با فعالیت ‎های بدنی خداحافظی کنند. بنابراین تغییر سبک زندگی یکی از راه‎ های جلوگیری از چاق شدن و بهترین رژیم لاغری است.

به غذا خوردن به عنوان عامل تاثیرگذار روی سلامت بنگرید

غذا خوردن بی هدف، تنها برای ارضای میل گرسنگی می‎تواند تبعاتی به همراه آورد. بنابراین با دقت به سلامت بدن خود غذا بخرید. بهتر است یک برنامه غذایی سالم تهیه کنید و اگر می‎خواهید شیطنت غذایی و افراط کنید، حواستان به مقدار آن باشد.

بهترین روش لاغری

مایع حیات را زیاد بنوشید

نام بردن فواید آب خود یک مقاله مجزا می‎طلبد ولی برای شادابی پوست، جلوگیری از چاق شدن، دفع سموم زائد از بدن، جلوگیری از سردرد، تناسب اندام و ده‎ها خاصیت دیگر روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. تحقیقات نشان می‎دهد هر فردی روزانه باید 8 تا 12 لیوان آب بخورد.

پس دفعه بعدی که پشت میز کامپیوتر نشستید تا کار روزانه خود را انجام دهید، بطری آب را نیز دم دست بگذارید.

تبلیغات

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
شما می توانید از این استفاده کنید HTML برچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>