تبلیغات

انتخاب نام برند

برندها در دنیای امروز سلطنت می‎کنند و یک برند خوب باید اسمی داشته باشد که در ذهن مشتریان حک شود و به آن‎ ها فعالیت دقیق برند را نشان دهد و نام برند هایی که پشت آن داستان جذاب برند قرار گرفته است، تاثیرگذار و قدرتمند هستند. در این مطلب می‎خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که به شما کمک می‎کند یک نام تجاری و برند به یادماندنی انتخاب کنید و در جلسات طوفان ذهنی که با همکاران خود برگزار می‎کنید به فهرست طولانی از اسامی جذاب برسید. در انتخاب نام برند با ما باشید تا نکاتی اعجاب انگیز برای شما بیان کنیم.

ماهیت خود را تعریف کنید

بعضی از شرکت‎ ها مانند دیزنی نام‎ هایی دارند که به تاریخچه یا بنیان‎ گذاران آن‎ ها اشاره می‎کند. هدف اصلی آن‎ ها آغاز داستان برند بر اساس گفتگو و برقراری ارتباط است. برجسته کردن و تاکید بر اهمیت چشم ‎انداز شرکت و برتری و تاثیرگذاری بنیان‎ گذاران شرکت شما سبب به وجود آمدن فضایی پر از اعتماد و ارتباط در دید مشتریان می‎شود. گرچه، این راهکار نام ‎های تجاری منتخب را محدود می‎کند.

برای این که یک نام برند هوشمندانه انتخاب کنید، علاقه و ارزش‎ های متداول بنیان ‎گذارن شرکت را بررسی کنید. اغلب اوقات بهترین نام‎ ها در اسامی موسسان شرکت نهفته ‎اند.

انتخاب نام برند

نام برند شما چه معنایی دارد

برای انتخاب نام برند هیچ محدودیت زبانی وجود ندارد ولی باید اسامی انتخاب کنید که مشتریان بتوانند آن را تلفظ کنند و ساختار صحیحی داشته باشند. تعداد زیادی از شرکت‎ های موفق برای برند خود اسمی با تلفظ متفاوت و با مطابق با تن صدای برند خود انتخاب کردند که معانی آن به خدمات و محصولات شرکت اشاره می‎کند. علاوه بر این باید حواستان باشد نام برند در زبان دیگری معنای زشتی نداشته باشد.

انتخاب یک اسم خوب به معنای ایجاد تحرک و هیجان در شرکت است و در نتیجه آن مشتریان در مورد برندتان و معنای نام آن سوالات مختلف می‎پرسند. این سوال ‎ها آشفتگی ذهن آن ‎ها را نشان نمی‎دهد بلکه به معنای تحریک حس کنجکاوی معنای نام برند شما و در نتیجه حک ماندگارتر آن در ذهن مشتریان است.

الهام گرفتن از طبیعت

انسان به طور طبیعی با جهان اطراف خود ارتباط برقرار می‎کند و طبیعت سرشار از نام ‎های متفاوت برای برند و داستان آن است.

انتخاب بعضی از نام ‎ها یک گفتگو را به وجود خواهد آورد مانند نام برند اپل که حس تازگی را در افراد زنده می‎کند. تلاش کنید به کمک فعالیت ‎های بازاریابی خود این علاقه به طبیعت را با مشتریان سهیم شوید و اسم برند خود را در یاد جامعه هدف تا ابد درج کنید.

یک مزیت دیگر استفاده از نام‎ های طبیعی برای برند ایجاد تفاوت بین شما و رقبا است تا پیام برند شما به سادگی به مشتریان برسد. به عنوان مثال بزرگترین فروشگاه اینترنتی آمازون را در نظر بگیرید که نام آن از جنگل ‎های سرسبز، وسیع و دارای تنوع گونه‎ های گیاهی و بالای آمازون گرفته شده است.

مکان‎ها

بعضی از برند ها برای انتخاب نام خود به مکان ‎ها و جایگاه‎ های گوناگون توجه می‎کنند. به عنوان مثال شرکت فوجی فیلم اسم خود را از کوه فیجی ژاپن گرفته است یا شرکت سیسکو از اسم شهر سان فرانسیسکو.

استفاده از این نکات باعث می‎شود برند شما با جامعه‎ گسترده‎ای در ارتباط قرار بگیرد و حس و حال جامعه هدف را برانگیزد. کوهستان‎ ها نامی باشکوه و با عظمت در خود دارند شهر‎ ها نام‎ های شناخته شده‎ بین‎المللی به شمار می‎روند. نام برند باید با توجه به حسی که در مخاطب با شنیدن آن به وجود می‎آید مرتبط باشد.

استفاده از ادبیات و دستور زبان

به عنوان یک راهکار موثر می‎توانید از استعاره یا تشبیه استفاده کنید چون معانی آن می‎تواند حرف‎های زیادی در مورد برند شما بزند.

شرکت‎ ها به کمک آن به معانی گسترده ‎تر از کلمه اصلی اشاره می‎کنند و فراتر از وسعت خودشان پیش می‎روند.

انتخاب نام برند

افسانه ‎ها و الهه ‎های باستان

انسان علاقه خاصی به افسانه و داستان ‎های حماسی دارد. در واقع در تمامی فرهنگ ‎ها خدایان و الهه ‎های متعددی دیده می‎شود که هر کدام داستان متفاوتی برای خود دارند.

برند نایک (نایک – Nike) اسم خود را از الهه ‎ای به همین اسم در یونان به معنای پیروزی گرفته است. شناخت اسطوره‎ ها در انتخاب نام تجاری و برند به شما کمک می‎کند، داستان برند و هدف فعالیت تجاری خود را بهتر بیان کنید.

نام شخصیت ‎های معروف

بعضی اوقات استفاده از نام مشاهیر یا شخصیت ‎های مشهور و سلبریتی ‎ها به ما کمک می‎کند برندی با نام متفاوت و هدفمند شکل دهیم. به عنوان مثال شرکت تسلا نام خود را از دانشمند بزرگی به همین اسم گرفته است و ماشین ‎های این شرکت آرمان این برند و اسم آن را به خوبی نشان می‎دهند.

البته زمان انتخاب نام برند باید به یاد افراد احترام بگذارید و حتما دقت کنید چون بعضی از اسامی به حالت مجوز در آمده ‎اند، ممکن است نتوانید آن ‎‌ها را ثبت کنید. از طرفی حتما پیش از ثبت یک نام برند بررسی کنید فرد یا شرکت دیگری آن اسم را ثبت نکرده باشد و حقوقی نسبت به آن ندارند.

انتخاب نام برند

بعضی اوقات شرکت ‎ها به دنبال انتخاب نامی هستند که تمامی فلسفه فعالیت کسب و کار ها را درون کپسولی قرار دهد و به همراه خود همیشه حمل کند. باید توجه کنید انجام چنین کاری غیر ممکن است و انتخاب نام تجاری که سعی کند معانی زیادی را در خود داشته باشه نه تنها موثر نیست بلکه ممکن است به برند آسیب بزند.

بدون شک انتخاب نام برند و همچنین برندسازی از مجموعه ‎ای اصول و نکات مختلف تشکیل شده است که به تعدادی از آن ‎ها در بالا اشاره کردیم. نتیجه این همفکری ‎ها با سایرین و توجه به این نکات به وجود آمدن فهرستی طویل از اسامی است که به شکل ‎های گوناگون پیام برند را منتقل کنند (جالب است بدانید در یک پروژه تعیین اسم برای برند اغلب اوقات تا دو هزار اسم پیشنهاد می‎شود).

هر چه اسم برند و کسب و کار شما پیام عمیق ‎تری را در خود حمل کند، نه تنها به ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان کمک می‎کند بلکه بین شما و رقبایتان فاصله می‎اندازد.

انتخاب یک نام تجاری تاثیرگذار باعث می‎شود مشتریان از شما بپرسند «فلسفه انتخاب این نام و یا پیام آن چیست؟» سوالی که جواب آن می‎تواند با بیان داستان جذاب برند داده شود و در نتیجه در مسیر برندسازی اولین گام را محکم بردارید.

تبلیغات

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
شما می توانید از این استفاده کنید HTML برچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>