تبلیغات

6 روش شگفت‌انگیز برای داشتن زیبایی اندام در خانه

راه‎ های معجزه ‎آسا برای داشتن اندامی زیبا و تناسب اندام و بی‌ نقص معمولاً جواب نمی‎دهند. بسیاری از ما نیازمند روشی هستیم که بدون صرف مبالغ سرسام ‎آور یا طی مسافتی طولانی، سلامت و تناسب اندام خود را با استفاده از ورزش تضمین کنیم. اگر به دنبال راهی برای تناسب اندام تان و زیبایی اندام هستید تا به وزن مناسبی برسید و در کنارش اندامی ایده ‎آل و زیبا داشته باشید و در عین‌ حال وقتتان را برای رسیدن به یک باشگاه ورزشی هدر ندهید، می‎توانید حرکات ورزشی را در خانه خودتان هم شروع کنید. داشتن یک روتین ورزشی مناسب و راحت که هرروز با صرف زمانی کوتاه آن را در منزل و قبل از شروع روز یا پیش از رفتن به محل کار انجام دهید، بسیار آسان‌ تر از روش‎ های دیگر برای داشتن زیبایی اندام است. اینجا با شش حرکت ورزشی آسان و تأثیرگذار که می‎تواند شما را به داشتن بدنی زیباتر نزدیک کرده و تناسب اندام تان را حفظ کند، آشنا می‌شوید. انجام این حرکات، روزانه پانزده دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید اما اگر هرروز انجامشان دهید، تأثیر شگفت‌ انگیزش را به خوبی احساس خواهید کرد.

حرکت شنا:

این حرکت یکی از بهترین حرکاتی است که در خانه و بدون هیچ دردسری می ‎توانید آن را انجام دهید. شنای ساده، به شما کمک می‎کند تا عضلات بالاتنه را تقویت کرده و دست‎ های قوی‌ تری داشته باشید و در عین‌ حال به‌ تناسب بازوهای شما کمک می‌کند و مرکز بدن را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد‌. روش ‎های متفاوتی برای انجام حرکت شنا وجود دارد. اما ما اینجا به آسان‌ ترین آن پرداخته‌ ایم تا دیگر نگران خشک بودن عضلات خود نباشید.

حرکت شنا

برای شروع بر روی زمین زانو بزنید. اگر نگران آسیب زدن زمین به کف دست‎ ها یا زانوهایتان هستید، می‎توانید از زیراندازهای مخصوص ورزش کمک بگیرید اما اگر قصد هزینه کردن ندارید، یک حوله بزرگ هم می‏تواند مشکل شما را حل کند یا حتی استفاده از یک ملحفه هم کار راه‌ انداز است. بعد دست‌ هایتان را به‌ اندازه سرشانه‎ ها باز کنید و بدون هیچ خمیدگی بدن را به کمک کف دست ‎ها از روی زمین بلند کنید.

مراقب باشید که سر را پایین‎ تر یا بالاتر از بدنتان نگیرید، چرا که این بی‌ احتیاطی می‎تواند به ستون فقرات شما آسیب بزند. در همین حین با خم کردن آرنج ‎ها به سمت بیرون، بدن خود را پایین آورده و به سطح زمین نزدیک کنید.

بلافاصله بعد از اینکه به زمین نزدیک شدید، یک‌ بار دیگر آرنج‎ ها را تا جای ممکن بازکرده و بالا بیایید.

درازونشست:

احتمالاً بیشتر شما با این حرکت در دوران مدرسه آشنا شده‎اید. دراز و نشست یک‌ راه فوق ‎العاده برای رها شدن از چربی‎ های شکم و کمک به تخت شدن آن است.

برای آغاز به کار به پشت دراز بکشید و بعد زانو هایتان را خم‌کنید و کف پا را کاملاً بر روی زمین قرار دهید. دست‌ هایتان را پشت‌ سر گره‌ کرده و آرنج را در موازات شانه حفظ کنید. بعد از طی مراحل اولیه، یک نفس عمیق بکشید و سر و چانه خود را به سمت زانوها جلو بکشید تا زمانی که بدنتان به ران ‎ها نزدیک شود. حالا می‎توانید یک‌ بار دیگر نفس کشیده و تنتان را به سمت زمین ببرید تا زمانی که پشتتان با آن به آرامی برخورد کند.

تناسب اندام

زیبایی اندام با پرس ایستاده با دمبل:

داشتن یک دمبل مناسب کار سختی نیست. انواع آن‌ ها را با هر وزنی به‌ راحتی می‎توانید در فروشگاه‌ های لوازم ورزشی پیدا کنید. اما توصیه ما این است که با وزنه‌ های یک کیلویی شروع کنید. اما اگر هم نخواستید، می‌توانید دو بطری نوشابه خانواده را پر از آب کرده و به‌ جای دمبل به کار ببرید.

پاهای خود را به‌ اندازه عرض شانه بازکرده و دمبل‌ ها را بالای سرتان بگیرید. مراقب باشید که کف دست‎ها به سمت رو باشد. دمبل‎ ها را طوری بالا ببرید که در بازو ها و ساق دستتان احساس کشیدگی داشته باشید. حالا وزنه‎ ها را بالای سر نگه‌ داشته و بعد به‌ آرامی وزنه‌ ها را دوباره تا کنار بدنتان پایین بیایید.

این حرکت به شکل گرفتن بازو ها کمک کرده و بالا تنه‌ ای موزون و زیبا به شما هدیه می‎دهد. حتی اگر از بابت بازو های گوشتی خود هم نگرانید، می‎توانید مطمئن باشید که بعد از مدتی متناسب‌ تر از قبل خواهند بود.

زیبایی اندام با پرس ایستاده با دمبل

حرکت حشره مرده:

اسم چندان خوشایندی ندارد اما یک ورزش خوب و آسان برای تناسب اندام و زیبایی اندام در منزل است برای اینکه عضلات پا و شکم خود را تقویت کنید. انجامش هم به‌ قدر کافی مفرح است که نشاط صبحگاهی شما را تأمین کند.

برای شروع بر روی پشت و کمر خود بخوابید. دست‎ هایتان را در مقابل سینه بالا بگیرید، بدون اینکه آرنج‎ ها را خم‌کنید. پاهایتان را در نود درجه نسبت به بدن خود نگه‌ دارید، بدون اینکه آن را زمین بگذارید. پای راست را به سمت پایین و نزدیکی زمین به‌ آرامی بکشید، سه ثانیه صبر کنید و بعد به‌ آرامی به حالت اول برگردید. سپس نوبت پای چپ شماست تا همین کار را با آن تکرار کنید.

تناسب اندام

حرکت پروانه:

این‌ یک حرکت بسیار آسان و کاربردی است. سرپا ایستاده و پاهایتان را کنار هم قرار بدهید و دست ‎ها را هم کنار بردن به‌ صورت کشیده بگذارید. کمی بپرید، مراقب باشید که زیاده‌ روی نکنید، تنها کافی است که چند سانتیمتر از زمین فاصله بگیرید. هم‌ زمان دست‌ ها را از هم و پاها را هم از هم دور کنید و دست‌ ها را بالای سرتان ببرید. دوباره با یک پرش مجدد به حالت قبلی بازگردید و صاف ایستید. البته فاصله دوپا به‌ اندازه سرشانه ‎ها فراموش نشود.

تناسب اندام

حرکت بشین پاشو:

یک حرکت محبوب و آسان دیگر که پاها و باسن شما را درگیر می‎کند. بشین و پاشو آنقدر راحت است که همه شما احتمالاً بارها آن را امتحان کرده‌اید یا حداقل در دوره مدرسه یا سربازی بارها به آن مشغول بوده اید. اما تبدیل آن به یک روتین روزانه می‎تواند بسیار مفید باشد. برای شروع بر روی زمین بایستید، پاهایتان را هم‌عرض شانه باز کرده و دست‌ها را عمود بر تنتان یا پشت سر قفل کرده و نگه دارید. همان‌ طور که انگار روی یک صندلی کوتاه می‌نشینید به نرمی پایین بروید. فراموش نکنید که زانوهایتان باید حتماً خم شود. تنه را هم‌عرض باسن به زمین نزدیک کنید. در غیر این صورت، اگر تنه را به جلو هل دهید، به بدن خود آسیب خواهید زد. بلند شوید و دوباره همین حرکت را تا جایی که برایتان ممکن است، تکرار کنید.

تبلیغات

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
شما می توانید از این استفاده کنید HTML برچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>